BDAR
Privatumo politika
  • Klaipėdos universitetas
  • 2024 m. Rugsėjo 20 d.

Studentų lenktynės: 16-tą kartą atliktas eksperimentas

Ankstų penktadienio rytą Klaipėdoje 16 kartą atliktas eksperimentas, kurio metu išsiaiškinta, kuris keliavimo būdas rytinio piko metu leidžia greičiausiai nukakti iš pietinės miesto dalies iki Klaipėdos universiteto (KU). Kasmet daugiausiai dėmesio sulaukiančiu Europos judumo savaitės renginiu – studentų lenktynėmis, siekiama įvertinti eismo režimo ir miesto infrastruktūros patogumą įvairioms transporto rūšims.

KU studentai turėjo įveikti beveik 8 kilometrų atstumą nuo Smiltelės stotelės iki KU rektorato pastato. Kiekvienas dalyvis tikslą turėjo pasiekti skirtingais judėjimo būdais: elektriniu paspirtuku, bėgte, maršrutiniu taksi, autobusu-ekspresu, automobiliu, elektromobiliu, dviračiu. Prie studentų jau antrus metus iš eilės prisijungė dalyvis su negalia. Jis trasą įveikė elektriniu triračiu vežimėliu. Taip siekta įvertinti ir judėjimo galimybes žmonėms su negalia.

„Čia ne varžybos, nėra jokio sportinio intereso. Šio renginio tikslas yra palyginti visus įmanomus keliavimo būdus į paskaitas. Kuris ryte yra pats greičiausias, patogiausias, pigiausias, gal būt net sveikiausias“, – sako viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus pavaduotojas Andrius Samuilovas.

Pirmasis finišą prie KU rektorato pastato pasiekė dalyvis keliavęs neįgaliesiems pritaikytu elektriniu vežimėliu – Gintautas Markevičius. Dalyvis trasą įveikė per 25 minutes ir 48 sekundes.

„Fantastiška infrastruktūra mieste. Visur, kur važiuoji – geri šaligatviai, nuvažiavimai. Įprastai, kaip ir šį kartą, aš važiuoju gatve, man taip dar patogiau. Dėl to pirmas ir buvau, nes gatve važiavau ir A+ juostoje, kadangi tokią teisę turiu“,  džiaugiasi pirmasis atvykęs G. Markevičius.

Antrasis finišavo elektrinio paspirtuko  vairuotojas  (per 26 minutes ir 6 sekundes), trečiasis – dviračio (per 26 minutes ir 16 sekundžių), ketvirtas – elektromobilio (per 27 minutes ir 13 sekundžių), penktas – autobuso keleivis (per 27 minutes ir 27 sekundes), šeštas – maršrutinio taksi keleivis (per 28 minutes 42 sekundes), septintas – automobilio vairuotojas (per 28 minutes 46 sekundes) ir galiausiai – bėgikas (per 53 minutes ir 30 sekundžių).

„Tai išties prasmingas Europos judumo savaitės renginys – Klaipėdos universiteto studentai ir svečias įrodė, kad galima įveikti norimą atstumą ne tik automobiliu ir kur kas greičiau, švariau, naudingiau savo paties sveikatai. Juk mieste didžiausią oro taršą ir sukelia transporto priemonių išmetamosios dujos. Renginiu siekiame motyvuoti ir kitus daugiau judėti ir, esant galimybei, rinktis aplinkai draugiškas, mažiau taršias transporto priemones ar eiti pėsčiomis“, – renginio idėja džiaugiasi KU rektorius prof. dr. Artūras Razbadauskas.

Finišą pasiekę KU studentai neslėpė gerų emocijų ir sako, kad į paskaitas dažnai atvyksta pėsčiomis, dviračiu, paspirtuku.

„Šiek tiek jau jaučiasi rudeniškas oras, šiek tiek vėsu ryte, tačiau, kai šilta dažnai į paskaitas vykstu paspirtuku. Tai lengva, patogi transporto priemonė, be to, nereikia sukti galvos dėl parkavimo“, – sako KU viešojo administravimo antro kurso studentas Naglis Leliuga.

Trečias finišą pasiekęs dviračio vairuotojas taip pat šia transporto priemone keliauja itin dažnai.

„Turiu teises, automobilio neturiu, bet jo ir nereikia. Dviratis yra mano žirgas“, – sako KU mechanikos inžinerijos trečio kurso studentas Ronaldaas Rimkus.

Dauguma dalyvių trasą įveikė kur kas lėčiau nei praėjusių metų dalyviai tais pačiais judėjimo būdais. Tai, „Klaipėdos keleivinio transporto“ atstovų teigimu, galėjo nulemti didesnis automobilių srautas, sudėtingėjančios eismo sąlygos.

Naujienos

Susijusios naujienos

Visos naujienos