Ambasadorę Kara C. McDonald ir jos delegaciją priėmęs rektorius prof. dr. Artūras Razbadauskas visos Universiteto bendruomenės vardu dėkojo ambasadorei už parodytą dėmesį ir visos jos komandos vizitą KU. Ambasadorė domėjosi, kiek „amerikietiškas“ yra KU: kiek JAV piliečių čia studijuoja ar dirba, kokiais būdais vyksta tarpinstitucinis bendradarbiavimas su JAV įsikūrusiomis įstaigomis. Rektorius prof. dr. Artūras Razbadauskas pabrėžė, jog šis susitikimas yra puikus abiejų šalių partnerystės įrodymas ir įsipareigojimas ieškoti tolimesnių bendradarbiavimo galimybių tarp aukštojo mokslo įstaigos Klaipėdoje ir JAV diplomatinės atstovybės Lietuvoje.
Delegacija taip pat lankėsi kiek daugiau nei prieš du mėnesius atidarytame naujame KU padalinyje – metodiniame STEAM centre – kur svečiams buvo surengtos įvairios demonstracijos ir bendra diskusija. JAV ambasadorę itin domina STEM ir STEAM ugdymo Lietuvoje tematika bei mergaičių į(si)traukimo į tokio ugdymo veiklas klausimai, todėl susitikime dalyvavo ne tik STEAM centro metodininkai ir laborantai, bet ir ugdymo įstaigų atstovai – Klaipėdos universiteto „Žemynos“ gimnazijos ir Klaipėdos „Vyturio“ progimnazijos direktoriai ir mokiniai.
Pasak STEAM centro direktorės doc. dr. Aelitos Bredelytės, vis dar sudėtinga atrasti būdų STEAM ugdymu „sužavėti“ mergaites. „Net mokslinių tyrimų, kuriuose būtų analizuojama mergaičių įtraukimo į STEAM veiklas tema, yra labai nedaug. KU STEAM centre bandome kurti programas ir užsiėmimus, kurie galėtų patraukti moteriškosios lyties moksleivių dėmesį: eksperimentuojame su hidrolatų iš gėlių žiedlapių gamyba, natūralios kosmetikos kūrimu, makiažo priemonių stebėjimu pro mikroskopą. Mūsų tikslas – surasti mergaitėms įdomių temų, kurios paskatintų apsilankyti STEAM centre ir įsitraukti į kuo įvairesnes, klaidingai „tik berniukams“ priskiriamas, veiklas“.
Ambasadorė teiravosi ugdymo įstaigų vadovų – Klaipėdos universiteto „Žemynos“ gimnazijos direktoriaus Nikolaj Petunov ir Klaipėdos „Vyturio“ progimnazijos direktorės Ingos Bagdonienės – kokie yra vaikų atsiliepimai apie apsilankymo KU STEAM centre. Abiejų įstaigų vadovai sutiko, kad mokyklos tokių išteklių, kokie yra čia, neturi, o teorinį mokymo modelį pakeičiantys praktiniai užsiėmimai vaikams yra itin patrauklūs ir įtraukūs, skatinantys susidomėjimą. Klaipėdos universiteto „Žemynos“ gimnazijos moksleiviai Vismuntas ir Kamilė dalinosi, kad veiklos STEAM centre jiems įdomios dėl galimybės į mokslą pažvelgti iš praktinės prieigos pusės ir pasakojo, jog po mokyklos patys žada sukti į STEAM krypčių studijas: Vismuntas baigęs gimnaziją studijuos inžineriją, o Kamilė ateitį sieja su matematika. „Kad man patinka matematika, atradau labai netikėtai. Turėjome užsiėmimų, kuriuos vedė būtent Klaipėdos universiteto dėstytojai, ir nuo tada supratau, kokia žavinga ir įdomi yra matematika“,– pasakojo gimnazistė.
JAV ambasadorės delegacija dėkojo KU atstovams už galimybę apsilankyti Klaipėdos universitete bei padiskutuoti STEAM ugdymo ir lyčių lygybės šiame ugdymo modelyje klausimais bei drauge džiaugėsi KU komandos indėliu įkuriant pirmąjį metodinį STEAM centrą Lietuvoje „Neįtikėtina, kad tokio lygio centrą ir laboratorijas visuomenei atvėrėte mažiau negu per vienerius metus“,– stebėjosi JAV ambasadorė Lietuvoje Kara C. McDonald.